Waarom een goede website? - De voordelen
-
Je doelgroep verwacht dat je een website hebt.
In het digitale tijdperk is een website bijna niet meer weg te denken.
-
Je concurrenten hebben een website.
Hierdoor zijn zij beter vindbaar en komen ze geloofwaardiger over waardoor potentiële klanten eerder voor je concurrent zullen kiezen.
-
Via een website ben je altijd (online) bereikbaar.
Een website geeft je de mogelijkheid om ook buiten de werktijden om bereikbaar te zijn voor (potentiële) klanten.
-
Helpt met het vergroten van je klantenkring
Een goede website maakt gebruik van SEO (search engine optimalization). Wanneer je hoger scoort in Google ben je beter vindbaar.
-
Een website is een informatiebron voor bestaande en nieuwe klanten. Op je website verzamel je alle belangrijke informatie voor bestaande en nieuwe klanten.
-
Draagt bij aan je geloofwaardigheid.
75% van de consumenten beoordeelt de geloofwaardigheid van een bedrijf op basis van een websiteontwerp.
-
Kan je omzet verhogen.
Een goede website kan je omzet verhogen door o.a. psychologie en call-to-action knoppen op de juiste manier in te zetten.
Wat is een goede website?




Doel
Het doel en je doelgroep bepalen de inhoud, structuur en het design van je website.
Vertrouwen
Een goede website straalt vertrouwen uit.
Gebruiksvriendelijk
Een goede website is scanbaar, niet te veel clicks, duidelijk en concreet.
Responsive
Meer dan de helft van de Nederlanders gebruikt hun smartphone om te internetten. Het is daarom belangrijk dat een website zich aanpast aan het device.




CTA (Call To Action)
Neem mogelijke twijfels weg door duidelijke call-to-actions te plaatsen en maak je bezoeker nieuwsgierig.
USP’s (Unique Selling Points)
Waarom moeten bezoekers bij jou zijn en niet bij een ander?
Autoriteit
Laat zien dat je een autoriteit bent binnen je vakgebied door bijvoorbeeld keurmerken, onderzoeken of grote klanten te delen op je website.
Snelle laadtijd
Hoe sneller je website laadt, hoe hoger je conversieratio en hoe lager het bounce percentage.




Reviews
Wat klanten over je zeggen is heel belangrijk. Gebruik hiervoor een externe partij zoals Kiyoh, Trustpilot, Google of Facebook. Dit geeft extra vertrouwen.
SSL-certificaat
Dit zorgt ervoor dat de verbinding tussen je website en het apparaat van de bezoeker versleuteld is.
Meetbaar
Koppel je website met Google Analytics en bekijk regelmatig de stand van zaken. Waar haken bezoekers af en welke pagina trekt juist de meeste bezoekers?
Vindbaar
Een goede website wordt gevonden door zoekmachines.
Het optimaliseren van je vindbaarheid in zoekmachines noemen we Search Engine Optimalisation (SEO) of Zoekmachine optimalisatie.
Impact van een goede website
Een aantal cijfers om aantonen hoeveel impact een goede website kan hebben:
-
De smartphone het meest gebruikte apparaat om mee te internetten. In 2018 waren ze aanwezig bij 87% van de huishoudens. Wanneer je website zich aanpast aan elk device verklein je het bounce percentage (CBS, 2019).
-
De traffic naar je website kan 500% variëren afhankelijk van de kopregel, want 8 van de 10 mensen leest niet verder dan de kopregel (Peter Koechley, 2013).
-
Uit onderzoek blijkt dat de taal- en spelfouten door meer dan 83% van de bezoekers wordt opgemerkt en 9 van de 10 bezoekers ze helemaal niet willen zien op een commerciële websites, omdat dit als slordig wordt gezien (Miet Ooms, 2017). Drie kwart van de hoogopgeleide Nederlanders ergert zich zodanig ergert aan spelfouten dat ze twijfelen om een zakelijke relatie met de foutenmakers aan te gaan (Taalinstituut Taal in Bedrijf, 2014).
-
95% van alle teksten zijn te moeilijk voor 60% van de bevolking. Wanneer je jouw teksten op B1-niveau schrijft, kun je ongeveer 80% meer mensen bereiken (Burokoorts, 2020).
-
Sociale bewijskracht leidt tot meer vertrouwen en 20% meer conversie.
De kracht van psychologie
Een goede website draait niet alleen om het grafisch ontwerp. Het versterkt je boodschap, maar de inhoud is het belangrijkst.
Out of the Box Concepts maakt graag gebruik van de kracht van psychologie bijvoorbeeld in de volgende gevallen:
-
Kleurenpsychologie: onderzoek toont aan dat kleur voor 60 tot 80% invloed heeft op de beslissing tot aankoop en de merkherkenning tot 80% verhoogd.
-
Door de achtergrond van je website zorgvuldig te kiezen, kun je de goede kanten van je producten - en misschien ook die van je bedrijf - naar de voorgrond halen.
-
Wanneer men moet communiceren hebben zij het idee dat zij een slimme indruk moeten achterlaten door onnodig lange woorden of uitgesproken technisch jargon te gebruiken. Omdat het publiek moeite heeft met het interpreteren van de tekst, zal de boodschap minder overtuigend zijn en de schrijver/spreker als minder intelligent worden beschouwd.
-
De invloed van het unieke motiverende woord 'want'. Uit onderzoek is gebleken dat dit enkele woord de kans op 'ja, ga je gang' aanzienlijk vergroot. Dit komt door de associatie tussen 'want' en de legitieme redenen die daar gewoonlijk op volgen.
-
Door het principe van sociale bewijskracht zijn mensen geneigd om de meest populaire vorm van gedrag na te volgen.
Enkele voor en na resultaten
praktijkheijer.nl voor en na
tet.nl voor en na
Hoeveel tijd kost het jou als opdrachtgever?
Het kost jou als opdrachtgever ongeveer 1 uur.
Tijdens de opstartperiode ontvang je een online vragenlijst. Door middel van deze vragenlijst brengen we al je wensen in kaart.
Na deze vragenlijst gaan wij aan de slag.
Website-traject van Out of the Box Concepts






Website laten maken of webdesign hulp?
Is je website verouderd, ben je toe aan een nieuw design of heb je nog geen website?
Out of the Box Concepts ontwerpt en/of bouwt een nieuwe of vernieuwde website die past bij jouw onderneming en doelstellingen.
Website laten maken - webdesign pakketten
Wil je meteen beginnen met het laten maken van je nieuwe website?
Out of the Box Concepts biedt verschillende pakketten aan: van websites met één tot websites met vele pagina’s.
Website design
Je hebt je eigen webdeveloper, maar hebt hulp nodig bij het vormgeven van je website vanuit een marketing oogpunt.
-
Website analyse
-
Doel – design check
-
Huisstijl analyse
-
Doelgroep – design check
-
Keuze uit: 1) aanpassen van bestaande teksten, 2) herschrijven van teksten.
-
Aanlevering design + briefing voor developer
Vanaf 175,-
gebaseerd op een website met
circa 15 pagina’s
Website complete one-page
Het complete plaatje in één webpagina.
-
Doelbepaling
-
Doelgroep bepaling
-
Huisstijl analyse
-
Keuze uit: 1) aanpassen van bestaande teksten, 2) herschrijven van teksten.
-
Makkelijk je eigen website onderhouden
-
Snelle en persoonlijke support
-
Zoekmachine vriendelijke website
-
Inclusief SEO complete pakket
Vanaf 430,-
Website complete
Een complete website met meerdere pagina’s.
-
Doelbepaling
-
Doelgroep bepaling
-
Huisstijl analyse
-
Keuze uit:
1) aanpassen van bestaande teksten,
2) herschrijven van teksten. -
Makkelijk je eigen website onderhouden
-
Snelle en persoonlijke support
-
Zoekmachine vriendelijke website
-
Inclusief SEO complete pakket
Vanaf 650,-
gebaseerd op een website met
circa 15 pagina’s
Prijzen zijn in euro's en vrijgesteld van btw.