De online kracht om je publiek te prikkelen en te motiveren

Laptop op lade

Wat is een goede website?​

Smaken verschillen, maar er zijn een aantal standaard factoren die belangrijk zijn voor een website:

  • Doel: het doel en je doelgroep bepalen de inhoud, structuur en het design van je website. 

  • Vertrouwen: een goede website straalt vertrouwen uit. 

  • USP: wat zijn je unique selling points? Waarom moeten bezoekers bij jou zijn en niet bij een ander?

  • Gebruiksvriendelijk: responsive, scanbaar, niet te veel clicks, duidelijk en concreet.

  • Mobielvriendelijk: meer dan de helft van de Nederlanders gebruikt hun smartphone om te internetten. 

  • CTA (call-to-action): neem mogelijke twijfels weg door duidelijke call-to-actions te plaatsen en maak je bezoeker nieuwsgierig.

  • Reviews: wat klanten over je zeggen is heel belangrijk. Gebruik hiervoor een externe partij zoals Kiyoh, Trustpilot, Google of Facebook. Dit geeft extra vertrouwen.

  • Autoriteit: laat zien dat je een autoriteit bent binnen je vakgebied door bijvoorbeeld keurmerken, onderzoeken of grote klanten te delen op je website. 

  • Snelle laadtijd: wanneer sneller je laadtijd, hoe hoger je conversieratio. 

  • SSL-certificaat: dit zorgt ervoor dat de verbinding tussen je website en het apparaat van de bezoeker versleuteld is. 

  • Vindbaar: een goede website wordt gevonden door zoekmachines. Het optimaliseren van je vindbaarheid in zoekmachines noemen we Search Engine Optimalisation (SEO) of Zoekmachine optimalisatie
     

Impact van een goede website

  • De smartphone het meest gebruikte apparaat om mee te internetten. In 2018 waren ze aanwezig bij 87% van de huishoudens. Wanneer je website zich aanpast aan elk device verklein je het bounce percentage (CBS, 2019).

  •  De traffic naar je website kan 500% variëren afhankelijk van de kopregel, want 8 van de 10 mensen leest niet verder dan de kopregel (Peter Koechley, 2013). 

  • Uit onderzoek blijkt dat de taal- en spelfouten door meer dan 83% van de bezoekers wordt opgemerkt en 9 van de 10 bezoekers ze helemaal niet willen zien op een commerciële websites, omdat dit als slordig wordt gezien (Miet Ooms, 2017). Drie kwart  van de hoogopgeleide Nederlanders ergert zich zodanig ergert aan spelfouten dat ze twijfelen om een zakelijke relatie met de foutenmakers aan te gaan (Taalinstituut Taal in Bedrijf, 2014).

  • 95% van alle teksten zijn te moeilijk voor 60% van de bevolking. Wanneer je jouw teksten op B1-niveau schrijft, kun je ongeveer 80% meer mensen bereiken (Burokoorts, 2020).

  • Sociale bewijskracht leidt tot meer vertrouwen en 20% meer conversie.

De kracht van psychologie

Een goede website draait niet alleen om het grafisch ontwerp. Het versterkt je boodschap, maar de inhoud is het belangrijkst. 

Out of the Box Concepts maakt graag gebruik van de kracht van psychologie bijvoorbeeld in de volgende gevallen:

  • Kleurenpsychologie: onderzoek toont aan dat kleur voor 60 tot 80% invloed heeft op de beslissing tot aankoop en de merkherkenning tot 80% verhoogd.
     

  • Door de achtergrond van je website zorgvuldig te kiezen, kun je de goede kanten van je producten - en misschien ook die van je bedrijf - naar de voorgrond halen.

  • Wanneer men moet communiceren hebben zij het idee dat zij een slimme indruk moeten achterlaten door onnodig lange woorden of uitgesproken technisch jargon te gebruiken. Omdat het publiek moeite heeft met het interpreteren van de tekst, zal de boodschap minder overtuigend zijn en de schrijver/spreker als minder intelligent worden beschouwd. 
     

  • De invloed van het unieke motiverende woord 'want'. Uit onderzoek is gebleken dat dit enkele woord de kans op 'ja, ga je gang' aanzienlijk vergroot. Dit komt door de associatie tussen 'want' en de legitieme redenen die daar gewoonlijk op volgen.
     

  • Door het principe van sociale bewijskracht zijn mensen geneigd om de meest populaire vorm van gedrag na te volgen.

Enkele van onze klanten voor webdesign 

Webdesign hulp of website hulp?

Is je website verouderd, ben je toe aan een nieuw design of heb je nog geen website?

 Out of the Box Concepts ontwerpt en/of bouwt een nieuwe of vernieuwde website die past bij jouw onderneming en doelstellingen. 

quick

website scan

Enkele onderwerpen die worden getest:

  • Gebruiksvriendelijkheid

  • Leesbaarheid

  • Vindbaarheid

  • Consistentie van de  navigatie

  • Call-to-actions buttons

  • Responsisveness.

Onze website quick scan geeft je meer inzicht in jouw website.

vanaf 79 ,-

website

design

Je hebt je eigen webdeveloper, maar hebt hulp nodig bij het vormgeven van je website vanuit een marketing oogpunt.​

  • Doelbepaling

  • Doelgroep bepaling

  • Huisstijl analyse

  • Eigen teksten of OOTBC teksten

  • Aanlevering design + briefing voor developer

vanaf 390 ,-

website

complete

Het complete plaatje!

  • Doelbepaling 

  • Doelgroep bepaling

  • Huisstijl analyse

  • Eigen teksten of OOTBC teksten

  • Makkelijk je eigen website onderhouden

  • Snelle en persoonlijke support

  • Zoekmachine vriendelijk

  • Inclusief SEO complete pakket

vanaf 650 ,-

neem contact op

we zijn altijd geïnteresseerd om over jouw bedrijf te praten 

Prijzen zijn in euro's en vrijgesteld van btw. 

© 2020 by Out of the Box Concepts

  • Facebook-logo-out-of-the-box-concepts
  • Instagram-logo-out-of-the-box-concepts

Out of the Box Concepts

Jacob van Lenneplaan 22 

3743 AR BAARN

sterre@ootbconcepts.nl